سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نماز تقرب هر پرهیزگار است و حج جهاد هر ناتوان ، و براى هر چیز زکاتى است و زکاة تن روزه است ، و جهاد زن بودن شوى را به فرمان . [نهج البلاغه]
زالودرمانی
 

 
 
از: ساشا  ::  89/2/5 ::  12:36 عصر

 

خون اهدا نکنید ! دو مطالعهء جدید در آمریکا نشان داده که خون انسانی که در بانک‌های خون ذخیره می‌شود بسیاری از خصوصیات خوب خود را از دست می‌دهد به خصوص وظیفهء حیاتی تامین اکسیژن برای بافت‌های بدن توسط این خون‌ها امکان پذیر نیست. نتیجهء مهم این یافته این است که در بسیاری از موارد استفاده از خون ذخیره شده در بانک خون بیش‌تر از فایده ضرر دارد.

در دو مطالعه که در دانشگاه‌های دوک و دورهام انجام گرفت، مشخص شد که خون انسانی تقریبا بلافاصله پس از خارج شدن از بدن یکی از گازهای اصلی خود یعنی گاز اکسید نیتریک (که به نظر می‌رسد نقش اساسی در باز ماندن شریان‌های کوچک بافت‌ها و در نتیجه رسیدن خون به اعماق بافت‌ها بازی می‌کند و در عین حال ساختار سلول‌های قرمز را به‌گونه‌ای شکل می‌دهد که راحت‌تر از آن شریان‌ها عبور کند) را از دست می‌دهد و در نتیجه نمی‌تواند به خوبی اکسیژن را حمل کند.

مطالعات پیشین نشان داده بود بیمارانی که در گذشته فرآورده‌های خونی دریافت کرده‌اند با عوارض جانبی مثل سکته‌ءقلبی، سکتهء مغزی، نارسایی قلبی و حتی مرگ روبه‌رو شده‌اند. اگرچه تقریبا تمامی پزشکان متوجه شده بودند که خون ذخیره شده در بانک خون مثل خون عادی نیست اما علت این مساله را متوجه نشده بودند اما محققان دانشگاه دوک می‌گویند که علت این مساله از دست دادن گاز اکسید نیتریک است و شاید بتوان با اضافه کردن این گاز به خون بتوان این مشکل را حل کرد.

www.ravazadeh.com


  نظرات شما()


 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ

خانه |شناسنامه|ایمیل
وبلاگ من
 
 
 
 
 
 
زالودرمانی
 
همه چیز در مورد مزاج ها [93]
صفراوی ها [111]
گوش و بینی [59]
درمان طبیعی [119]
روح و روان [27]
سینای سلامت [18]
همه چیز درباره طب سنتی [79]
سایت دکتر روازاده [74]
کلیات طب [42]
روح و روان [38]
طب اصیل [22]
سلامت چشم ها [149]
طب اسلامی [45]
سلامت جامعه [26]
زنان و زایمان [100]
[آرشیو(15)]

 
زالودرمانی
 
آب سالم . ادویه . بادکش . جوش شیرین . حجامت . دارچین . روازاده . زخم . سوختگی . فشارخون . کفش . لک . مطبوع . معطر،نفخ . نارگیل . نارنگی . وایتکس .
 
پاییز 1388
زمستان 1388